20 October 2012

End Of Part 3


hye everybody !! how are u?? are u fine?? well..tetibe rase cam nak greet dalam english ape salahnye an?? okayh..seperti yang macam mane anda tau, tengok title post pon dah tau "END OF PART 3".. nak tanye sikit laa..pernah tak sem-sem sebelum nie, nampak saye post pasal end of part 1 ke 2 ke?? tak pernah kan.. so..actually mcm post saye yang sebelum nie..about how my life in part 3.. part 3 nie banyak citer.. part 3 nie paling banyak nangis, paling banyak misunderstand..senang citer banyak laaaa.. but dalam banyak2 yang negative tuu, part 3 nie laa paling banyak ketawa sebenarnye.. part 3 nie ajar saya mengenali erti sahabat yang sebenar.. SAHABAT, walau kite bertengkar cam ne pon, kite still sahabat.. yes, kadang orang kata bertengkar tu maksudnya tak serasi, tapi for me, when kite bertengkar, then kite minta maaf, kat situ kite boleh tengok, kawan kite tu ikhlas ke tak kawan ngan kite, macam mane kawan kita sabar dengan kita dan banyak lagi.. bertengkar tu tak semestinya berakhir ngan putus kawan.. sebenarnye, nak citer pasal kawan dalam nie, tak sesuai kot, sebab pada orang lain, maybe dorang tak kesa..its my blog and wat ever im gonna write, it is mine, my life story.. jangan salah faham, pada readers, jujur saya cakap, kalau citer pasal kawan kat sini, ada akan orang terasa then dye akan dot dot dot.. paham kan je laa dot dot dot tu hape.. 

**apa yang saya nak sampaikan nie maybe orang anggap da lapuk or selesai or citer lame yang tak payah diungkit, tapi ini lah ape yang terbuku kat ati saya dulu, saya penat laa, penat nak senyap, orang buat saya, saya senyap jee (dulu la) but now saya rase saya patut bersuara**

sebenarnye kan, awak tak de hak pon nak condemn saya.. well, saya dah cakap, its my blog so ape saya nak tules tu hak peribadi saya..awak tak boleh masuk  campur pun.. maybe awak terasa, tapi itu hakikat.. dan obviously awak yang mulakan segalanya, saya yang patut condemn awak not you condemning me! humphh.. saya tak tau laa, why people asking me "kenapa kin, ko wat ape?" hye!!!! macam punca saya pula?? ya ya yaa, saya nie nampak jahat..so bile bende jahat berlaku, sume point kat saya kan?? cam tu yee?? tapi tak pe.. orang nak pandang saya nie jahat sangat pandang laa but awak kene ingat ea apa yang awak buat Allah SWT lihat. dan saya 100% percaya Allah SWT Maha Adil.. maybe bukan hari ini but one day i believe Allah will show you what the meaning of justice.. 

biasalah manusia, they talk the obvious (by Harith Iskandar).. dia tak tanya pun kite, why?? how??when?? tengok muka kite jee + dengar orang lain citer ,booom!! terus percaya.. awak putarbelitkan keadaan.. awak cakap saya the main point tapi hakikatnya?? awak tuu yang main point.. yup saya ingat lagi how you malukan            i.. ade awak fikir, betapa malunye saya?? maybe orang lain cakap, tak ape la, bende tu no biggie pon, tak heran laa, biase je tu.. tapi scratches laa jugak kann..depan lecturer pula tu.. yes!! citer nie dah lamee daa..dan saya sebenarnye dah tak fikir lagi  laa bende tuu..bende dah lepaskan.. bukan nak mengungkit, cume saya rase saya nie BODOH sangat, tak reti nak pertahankan diri.. orang lain easily pijak pale saya sebab?? saya kene bash saya senyap jee.. dulu saya seorang yang rebel, orang marah, now saya senyap saya pula kene bash.. apa sebenarnye ni?? apa yang awak nak nie?? awak nak sume orang cakap awak perfect kah?? pleaseee...matured sikit.. pepatah pon cakap everyone not perfect as well as you.. ingat sikit, ape yang awak buat tu tak sume orang suka.. think first laa baru buat.. nak berunding, boleh, saya nie bukan laa orang yang kalau cakap ya tu ya laa..saya nie seorang yang bertolak ansur juga.. kan boleh cakap properly, tanya elok2, nie kemain lagi, pum pum pum, dush dush dush, sembur time tu juga..haishhh..bukan nak cakap saya nie betol, tapi pleaseee, please fikir how i feel, pleasee.. tu je yang saya minta, tolong laa ingat perasaan orang lain.. 

saya tak berani face to face, yes im coward and im admit it, hope awak baca post nie, think about it.. kite kawan sampai bile2 kan.. its fine kalau awak dah tak nak anggap saya ni kawan awak, then anggaplah saya ni sebagai seorang manusia yang BERPERASAAN.. jujur saya cakap, kalau orang lain suruh saya buat baik, lupekan segalanya, serius saya buat, sebab awak tetap kawan saya, walaupun awak dah tak anggap saya ni kawan awak lagi..

so, end of part 3 nie, kite buang yang keruh, ambil yang jernih.. :)

sincerely from Rashikin Rashid :)


suke giler gamba nie :) love them so much :) muahh3x:)


1 comment:

  1. membalas kunjungan cik raa..:)
    jum join GA ne..
    http://onakdayungbiopar.blogspot.com/2012/10/kain-pasang-cantik-giveaway.html
    done following u too.. ^__^

    ReplyDelete

Pink Rose Flower